20120701

Projekt 365 - Dag 9

Jag tog med kameran till exjobbskontoret. Tänkte att jag skulle fota duktigt. Fotade jag duktigt? Nej, det gjorde jag såklart inte, inte duktigt i alla fall. I stället fick jag exjobbsångest och kände att jag inte hade tid att fota, inte hade tid att gå ut, ingen tid för blogg, middag eller ens te. Nu låter det som att jag var inne i världens skrivarfas, men tyvärr var så inte heller fallet. Istället satt jag i den klassiska cirkeln där man får ångest av att man inte gjort något och inte kan göra något för att man har ångest. Ångest light, bör tilläggas. Ångest är inte ett ord man bör slänga sig med hur som helst, men även ångest light kan vara ganska svårhanterlig i stressiga exjobbstider. Stressen brukar hållas på en jämn, om än något för hög, nivå. Att den nu slår i taket beror på att jag senare i veckan ska träffa min handledare och han vill läsa vad jag skrivit, och det går ju inte. Inte för att jag inte har skrivit, för det har jag ju faktiskt, men alldeles för långsamt och inte direkt sådär överväldigande bra att man brister ut i extas och spontan lovsång. En dag ska uppsatsen förstås vara så bra, men det kommer inte hända tills på torsdag. Ännu mindre tills på onsdag.

Hur som helst. Bilden. Jag orkade/hann/ville inte gå ut. Istället tog jag rätt och slätt en bild på min bokhylla.

Konstnärligt betyg: 0/5
Häftiga titlar i hyllan-betyg: 5/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages