20120731

Om jag hade ett bra förslag på en rubrik så skulle jag skriva den här.

Geo. Pluggar. Duktigt. Är för en gångs skull bästis med DISA och har fått åtkomst till precis alla artiklar jag velat ha, varenda en! Inklusive böcker! Helt utan problem och trubbel! Har försökt med viss framgång att läsa ännu en artikel i ämnet syrets uppkomst. Den begränsade framgången beror inte på ineffektivitet från min sida utan på ögon som bara vägrar samarbeta. Särskilt högerögat verkar inte vara med på noterna, har ingen aning om varför men det är hemskt opraktiskt. Måste ha löjligt stora bokstäver på skärmen, och ändå är allting mest ett suddigt blurr. Artikeln är hur som helst mycket underhållande. Min förra favorit var den om mitokondrier, den nya har en inledning som enbart handlar om Star Trek Enterprise och hur besättningen skulle reagera på en tidsresa. Märk väl att artikeln är publicerad i Nature. Det ger mig lite hopp om forskningsvärlden trots allt.

Fikade med Sara också. Sara kan på ett mycket effektivt sätt växla mellan samtalsämnen.
- Jag hoppas att jag kan skriva ner timmarna som jag jobbar i augusti också, jag behöver ju lönen för hyran och så, men vet du varför solen är gul?

Sist med inte minst, här är en bild från det havererade Projekt 365. Apropå inget särskilt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages