20120717

Osis

Jag har en mac. Min mac har iPhoto. iPhoto segar sig och hänger sig och vid ett par tillfällen har den lyckats ha sönder bildfilen jag jobbat med. Igår tänkte jag såhär:

NOG!

... och sedan gick jag till app store och sade till programmet att uppdatera sig. Det gick väldigt dåligt, datorn förklarade rätt och slätt att det inte var tal om att uppdatera något iPhoto innan jag uppdaterat hela operativsystemet. Efter veckor, om inte månader, av envis vägran gav jag tillslut min tillåtelse att låta macen få sin efterlängtade uppdatering, och idag gjorde jag ett nytt försök med iPhoto. Nu gick det mycket bättre. Uppdateringen laddades ner och installerades och allt var guld och gröna skogar tills jag försökte öppna programmet. Tydligen kan den inte längre läsa mina bildfiler.

Tankar som slår mig är:
1) Himlans tur att jag mailade över bilden som ska bli ett bokomslag(!)(!!) innan jag uppdaterat något.
2) Ironin i att jag kopierade alla viktiga filer från min PC just idag, när det är just idag som mina viktiga bilder försvinner från macen.

Dagens bild: Ingen tills dess att jag hittat en lösning på problemet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages