20120730

Shoppingfrenzy

En hel dag var jag på stan, alternativt utanförstan, igår. Inledningsvis checkade jag duktigt av listan. Lampa, check. Träolja, chek. Därefter slog det dock slint. Jag tyckte så oerhört synd om mig själv och kände att vad jag verkligen behövde var en bok. Inte vilken som helst heller, utan en till rysk postapokalyptisk science fiction. Så då köpte jag det, bara sådär! Det är inte Metro 2035 (tror inte den ens finns, men jag hoppas innerligt att författaren med det stiliga namnet Dmitrij Gluchovskij jobbar intensivt med att skriva den i detta nu), utan en bok som utspelar sig i samma värld men är skriven av någon annan. Verkar maxspännande.

Efter bokinköpet fortsatte det att slå slint. Jag hoppade på bussen mot Ikea och planen var att köpa träolja, men knappt hade jag lagt oljan i kundkorgen innan jag gick totalt wild and crazy och - köpte ett kumquatträd. Bara sådär! Okej, det kändes betydligt mer vilt och galet just i stundens hetta, men ändå. Min lilla lägenhet lider som bekant redan som det är av extrem utrymmesbrist, och ett träd gör inte direkt saken bättre... I vilket fall som helst så är det nu precis vad jag har ståendes i fönstret, och platsbristen till trots så är det ändå ganska mysigt. Nyskördade kumquats är vad jag åt till frukost!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages