20120709

Paraplyet och jag

Det i särklass vanligaste sökordet till min förra blogg var ordet säl. Det är lite konstigt, för det var nog ytterst lite jag skrev om sälar. För den här bloggen är det istället Genomskinligt Paraply som gäller, och jag misstänker att i princip alla som googlat sig hit i jakt på genomskinliga paraplyer blivit lika besvikna som sälgooglarna. Jag har ju inte gjort något mer än att konstatera att jag har ett genomskinligt paraply, vilket knappast är vad folk i allmänhet vill veta. 

Genomskinliga paraplyer alltså. Ganska trevliga på många sätt. Inte lika trevliga som genomskinliga med prickar på förstås, men fortfarande helt okej. Man ser himlen och regnet och tänker att saker är ganska fina trots allt. Sedan märker man att allt vatten som faller på paraplyer rinner vidare ner på ens fötter. Det är en avvägning man måste göra, glädjen av att se regndropparna mot missnöjet av att ha blöta fötter.

Bild 17 i projekt 365. Utsikten från paraplyet.



1 kommentar:

  1. Du har nog rätt.. Här finns ju varken sälar eller paraplyer att köpa. :)
    Kolla på http://www.finaparaplyer.se istället.. Där finns det i all fall paraplyer, däremot inga sälar.

    SvaraRadera

Pages