20120630

Projekt 365 - Dag 8. Floppen. Och räddningen.

Okej, jag erkänner. Projektet har gått åt skogen och pipsvängen. Om inte någon kommer förbi med en tidsmaskin (vilket i skrivande stund ter sig tämligen osannolikt) så är följande ett sorgligt faktum: Ingen bild togs igår. Keine och nada. Projektet har slutat med en flopp.

Om inte #2: Det plötsligt blir tillåtet att använda sig av bilder som är tagna (bara lite) tidigare och som man redigerat under dagen i fråga. I så fall är jag räddad.

Okej, det är en ful räddning. Jag skulle till och med kunna gå så långt som att kalla det fusk, och fusk borde bestraffas med ingenting annat än livstids halshuggning på vatten och bröd, för att återuppliva ett alldeles för sällan använt uttryck. Jag vill inte bli halshuggen på livstid. Jag är trött på bröd. Jag vill ha proviva, inte vatten. Jag borde alltså låta bli att lägga upp bilden. Fast det känns också fel. Därför låter jag det passera med en liten varning utfärdad åt mig själv. Det är okej, för den här gången.

Bild 8 alltså. Nästan fotograferad under rätt dag. Definitivt redigerad under dagen. Det svartvita temat håller i sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages