20120427

1 maj > 30 april

Den oändliga frusenheten fortsätter. Idag är det näsan som är värst därhän, men fötterna ligger inte långt efter. Händerna har det lite bättre eftersom de kan tina upp sig på den överhettade macen.

Mitt huvud är fyllt av valborgsångest. Valborg brukar ju vara årets händelse, men i år vet jag inte hur jag ska göra. Jag känner mig nästan lite för gammal för champagnegallopp och alldeles för frusen för att sitta i en park, och jag hade kanske övervägt att fly fältet om jag bara hade ett annat fält att fly till. Om jag slår rekord i lugnt valborgsfirande kan jag dock vakna upp pigg och glad på första maj och demonstrera så det står härliga till. Jag har aldrig gått i ett första maj-tåg tidigare, men nu känner jag att det finns tusen bra anledningar att göra det.

Reinfeldt är en av dem.




Drogögon! Mitt i ansiktet dessutom! Nä, huvva. Låt oss tala om något annat. Låt oss tala om visioner.





Annie Lööf är en annan bra anledning. Ni vet, hon som gillar plattskatt och marknadshyror, vill gå med i Nato och sälja SVT. Jag uppskattar dock hennes tydlighet i vissa frågor, som till exempel kriminalitet.


Även i framtiden kommer det alltså vara kriminellt att vara kriminell. Är extremt lättad över att ha fått det utrett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages