20120426

De två första orden jag lärde mig på engelska var owl och umbrella.

Stockholm är avklarat för den här veckan. Jag fryser så mycket att mina naglar har en ohälsosam blålila färg, ute regnar det ett irriterande regn som aldrig slutar och förra fredagen gick mitt fina prickiga paraply sönder. Sönder som i helsönder bortom allt hopp om räddning. Ville köpa ett nytt paraply, men tydligen finns det inte längre några prickiga paraplyer att få tag på. Okej, prickiga paraplyer kanske finns, men inte prickiga genomskinliga paraplyer. Nu har jag istället ett genomskinligt paraply utan prickar. Är halvnöjd, inte mer.

För att jämna ut inlägget med lite mindre surhet så kan jag meddela att det går framåt med exjobbet, om än fortfarande inte i högsta warp. Det hade ju varit fint om jag skrivit 50 sidor istället för.. (pinsam tystnad), men jag känner ändå att jag faktiskt lärt mig himlans mycket och börjar få rätt bra koll på vad som händer och hur det händer i urtidernas urtid. En bra känsla, att det går framåt. Så pass bra att den till stora delar väger upp avsaknaden av prickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages