20120416

Inte ett ord om Edinburgh i hela inlägget!

Åh ack, denna objektivvånda är inte att leka med. I ett försök att inte spontanköpa ett objektiv så har jag lånat ett objektiv av just det slaget som jag vill köpa, och i helgen trotsade jag kyla och isvindar för att testfota lite. Bilderna blev på det stora taget fula, men det var mer ofotogeniska Uppsalas fel än objektivets. 

Nu sitter jag i Uppsala och tänker som vanligt på BIF. För icke-paleontologen så betyder det alltså Banded Iron Formation, men nog om detta. Idag har jag varit lite effektivare än jag brukar och skrivit flera meningar. Tjo! På torsdag eller möjligtvis fredag blir det Stockholm igen. Har jag nämnt att jag bara hade en vecka kvar i Stockholm? Sedan visade det sig att jag visst hade en vecka till kvar för ytterligare fem prover dök upp och därefter tre till. Förra veckan visade det sig att jag inte kommer, som jag trott, skicka proverna på analys till Kanada utan att jag kommer göra analysen själv och därmed behöver vara två till tre veckor till i Stockholm. Och idag så lades ännu fler prover till samlingen. Halva terminen har gått, vilket ju innebär att jag borde vara halvfärdig. Det är jag väldigt långt ifrån att vara.

Här kommer bilder på allvarsamma gubbar för att illustrera min sinnesstämning. Båda är tagna med det lånade 50mm-objektivet.






Det översta stenansiktet ser ut som en visionär rysk kommunist, det undre som stenhuvudet i kvalitetsfilmen Zardoz.

Och nu är det dags för Alvedon.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar att det ser ut som den översta gubben slickar sig om mustaschen med tungan! Zardoz har som tur är mer värdighet än så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zardoz ser lite ledsen eller åtminstonde bekymrad ut tycker jag. Han saknar kanske Sean Connery i badbyxor.

      Radera

Pages