20120413

Jag är girig.

Idag har jag tänkt på Edinburgh kanske fem gånger. Det är exceptionellt lite. Vad jag har tänkt på desto mer är objektiv. För någon vecka sedan kände jag att mitt liv inte var komplett utan en balalajka, varpå jag helt sonika budade hem en från tradera. Idag känner jag att det är en nikkor 50mm f/1.4g som jag absolut behöver. Min mer rationella sida manar till eftertanke och att ett nytt objektiv kanske inte är något som jag har ett akut behov av. Den sidan är tyvärr mycket liten jämfört med resten av mig. Jag känner att jag vill börja ta porträttbilder, och var är då bättre än ovan nämnda objektiv? Möjligtvis nikkor 35mm f/1.4, men där har till och med jag dragit en ekonomisk gräns. 

Jag har flera gånger kommit på mig själv med att tänka att jag förtjänar ett nytt objektiv och att jag kan köpa det för att fira. Sedan blir det tyst i mitt lilla huvud när jag försöker komma på exakt varför jag förtjänar det och vad jag har att fira. 

...

I brist på anledning bjuder jag på ett stycke Leo Tolstoj. Katten alltså. Han är ju bara för söt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages