20120418

Zardoz!

Sedan mitt möte med stenhuvudet i botaniska trädgården i helgen har jag tänkt mycket på Zardoz. Zardoz är en film från 1974 som jag inte tror blev en omedelbar succé trots dess många goda kvalitéer. Den är till exempel full av inspirerande citat, såsom "the gun is good, the penis is evil", och det finns också ett underbart klipp där Sean Connery sugs in i en glaspyramid. Jag har inte tyvärr inte hittat just denna fantastiska scen i sin helhet, men man får en skymt av det hela vid ungefär 1.09 in i trailern.



Zardoz alltså. Jag hoppas att uppföljaren är på väg.

2 kommentarer:

  1. Åh, en film jag helt har missat. Trodde jag sett allt efter "The Winged Serpent" men den här måste en ju bara se.
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Winged Serpent är något jag missat, men den verkar onekligen mycket lovande den med! =)

      Radera

Pages