20120623

Projekt 365 - Dag 1.


Ur ett geologiskt perspektiv är 30 år i princip ingenting alls. 30 miljoner år, eller ännu hellre, 300 miljoner år, då först börjar det likna något. Lustigt nog känner jag mig trots detta en smula obekväm vid tanken på att numera vara 30. Hur som helst, grattis på mig.

Idag är inte bara Le Grande Födelsedag. Idag inleds även Projekt 365. Det betyder att jag ska ta en bild varje dag i ett helt år. Ett ambitiöst projekt. Kanske kommer jag fuska ibland. Kanske kommer jag inte alltid kunna ladda upp något på grund av brist på internet. Kanske kommer många bilder bli fula och dåliga för att jag inte orkar gå ut på fotojakt. Men kanske blir jag också en bättre fotograf, får motivation att fota mer och ser saker jag annars missat. Dessutom kommer jag nog kunna komma ihåg lite mer av vad jag gjort, och det är väl bra om något nu när jag blivit ännu lite äldre och minnet eventuellt börjar svikta.

Projekt 365. Dag 1. En uggla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages