20120604

Zombies, run!

Ibland tänker jag att jag borde börja springa. Ibland kommer jag till och med så långt att jag tar på mig skorna och springer ett långsamt varv runt kvarteret. Sedan känner jag mig duktig och jäser med halvgott samvete i soffan i sisådär fyra månader innan jag springer ett nytt varv.

Ganska ofta känner jag att en runda var fjärde månad inte är nog. Nog för vad? kan man då fråga sig. MEN HALLÅ! är svaret. För apokalypsen såklart. För den dagen man måste springa ifrån zombies och mutantmonster och desperata människor i jakt på mat och vatten och kannibaler och förvildade hundar. Det finns säkert andra anledningar också, men det här är ändå den viktigaste. Man vill verkligen kunna springa den dagen man måste.

Och den dagen är alltså den 14:e juni.



3 kommentarer:

  1. Kan funka med en machete också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, det är ju möjligt... Det kommer bergis ingå machete-träning i nästa uppdatering av appen!

      Radera
  2. varför är apokalypsen på min födelsedag? Så gammal är jag väl inte? Fast börja springa borde jag också göra, konditionen är sådär..

    SvaraRadera

Pages