20120624

Projekt 365 - Dag 2

Fossiljakt. Intensivt hamrande i något som pendlar mellan kyligt duggregn och rasande ösregn. Det är två dagar efter midsommar och tolv ynkliga grader i luften. Nu kan man tänka att jag borde frysa bortom allt förstånd, och det gör jag också, ibland, dock inte alls så ofta som man skulle kunna tro. Med tre lager yllekläder går det nästan alltid bra. Jag vaggar fram över skiffer och kalksten och ser ut som ett uppstoppat får. En gång vaggade jag faktiskt genom fårhage och hela flocken galopperade fram och hälsade på mig som en gammal vän. Det var trevligt, tills en av dem slickade på min kamera och en annan provsmakade mitt ben.

Bild 2 i Projekt 365 blir det benätande fåret i egen hög person. Vi kom bra överens när vi väl rett ut att får, liksom jag, är vegetarianer, och att mitt högra ben inte är en grönsak.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages