20110926

02:15 och här sitter jag och ugglar.

Jag, världens tröttaste människa som sovit ca 12 timmar per natt i två veckor, är vaken. Mitt i natten. MED UPPSATSEN. Jo, jag har ju såklart piffat bloggen lite också - kolla till höger, där finns numera fem år av samlat emmabloggande! Det kan man alltså roa sig med om man har en sådär en månad att slå ihjäl. Det har man ju förstås sällan. Men nu finns de där hur som helst, länkarna till mina tidigare liv.

Skrivit uppsats har jag också gjort. Jag har skrivit om varför det är så vansinnigt dåligt att äta kvicksilver, andas kvicksilver och.. ja, det var väl det. Slutsatsen är att det oftast är jättedåligt. Särskilt om man är på smällen. Inte nog med att man själv tappar allt vett och förstånd, det blivande barnet kommer att göra detsamma. I alla fall om man får i sig mycket. Om man nöjer sig med bara lite kvicksilver, så blir barnet bara lite korkat. Det är förstås också tråkigt, men jag tänker mig att det ändå är att föredra över att vara komplett galen. Rådet från er blivande paleontolog är alltså: Andas inte in kvicksilver. Injecera inte kvicksilver. Ni kan dock dricka kvicksilver, det smakar nog inte så gott men särskilt farligt är det inte. Däremot borde ni hålla er borta från vattenlevande djur som innehåller kvicksilver, typ stora fiskar, sälar och isbjörnar och sånt. De innehåller metylkvicksilver och det är supergiftigt. Alltså. Inte andas kvicksilver. Inte injecera kvicksilver. Inte äta isbjörn.

Imorgon är det duschdag. Det betyder att jag måste stiga upp lite extra tidigt före föreläsningen. Varför jag fortfarande sitter uppe kan man verkligen fundera över. Om man föredrar att fundera över matematiska problem så kan jag bjuda på det med (samt lösningen):

2 kommentarer:

  1. Uppenbarligen fanns det någon som var vassare på ekvationer än jag, jag misstänker att samma svar skulle funka bra på frågan ni ställde till mig. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var väl ungefär den här lösningen vi enades om... Är såklart säker på att hon fick mycket nytta av mitt nytänkande svar på problemet! =)

    SvaraRadera

Pages