20110808

Internet fungerar!

Jag skriver uppsats. Klockan är åtta minuter över ett och jag skriver uppsats. Uppsatsen borde varit klar för länge sedan, men en massa annat kom ivägen. Ett sommarlov till exempel.

Till sällskap har jag en blomfluga med dödslängtan. Det tycks vara en åkomma som är relativt vanlig bland blomflugor. De tar sina små flugliv i spillt vatten, i smör, i allt de kan komma över. Ställer man fram ett glas vin så blir det snabbt populärt, med ett stort antal alkoholrelaterade drunkningsolyckor som följd. Jag tycker det verkar som att de flesta blomflugor är latenta alkoholister.

Just den här flugan vill bli mosad. Den sätter sig om och om igen på tangentbordet och nästan ber om att jag ska mosa den. Det gör jag inte. Lite för att jag tycker synd om den, lite för att jag inte vill ha blomflugemos på min dator. Mest för att jag tycker synd om den. Ibland gör den små halvhjärtade anfall mot min näsa och försöker få mig att inhalera den, för att sedan sakta få tyna bort i mina lungor. Det går jag inte heller med på. Jag viftar bort den med fast hand. Jag vill gärna hålla den i livet, jag vet inte varför, men det känns rätt. Jag ser kärleksfullt på min blomfluga. Blomflugan dunkar ångestfyllt sitt lilla flughuvud mot skärmen.

Hundar jag har sett i helgen:
En dalmatiner
En liten terrier
En irländsvarghund på internet
En airdale, också på internet
Två ganska små
Brian i Family Guy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages