20111130

Fram med tummarna.

Mitt piano har som nästan sista möbel flyttat ut från min gamla fina lägenhet. Det var ohyggligt sorgligt. På torsdag ska nycklarna lämnas tillbaks, hur nu det ska gå till när jag ska hålla en presentation under just samma tid som de ska lämnas. Egentligen har jag ingen som helst lust att ge tillbaks dem alls, jag vill ha kvar min fina lägenhet med utsikt över skog och dal, men det borde jag tänkt på innan jag sade upp kontraktet. Nu är det försent och jag saknar Blodstenen lika mycket som jag saknade Flogsta.

Jag försöker trösta mig med julpynt och överdriven träning. Träningsvärk och julstjärnor håller humöret på någonslags miniminivå trots allt, och dessutom har jag gjort mitt bästa för att begrava mig i tidigare nämnda presentation. Titeln är inget mindre än Dinosaur Behaviour - What do we know and how do we know it? och det är ju om inte annat i alla fall ett spännande ämne. Imorgon är den stora dagen, håll samtliga tummar tack! Ser fram emot när det är över så att jag kan göra som pandorna: tvätta.


2 kommentarer:

  1. Det skulle ju kunna gå till så att jag lämnar tillbaks dem eftersom jag fått dem. :) Om det nu inte är så att du ångrat dig i sista sekunden och vill ockupera lägenheten...

    SvaraRadera
  2. JAG HAR ÅNGRAT MIG! Måste planera en kupp. Stackars lägenheten. Den saknar nog mig och dig med. Den saknar nog inte leo.

    SvaraRadera

Pages