20111206

Jag hoppas det var nyttigt i alla fall.

Jag är törstig. Sjukt törstig. Sådär törstig så att man dricka nästan vadsomhelst. Vadsomhelst utom vatten. Jag öppnar kylen och letar efter juice, men juicen lyser med sin frånvaro. Inte heller står där någon proviva, och ingen saft… Däremot hittar jag en mjölk. Det är lite konstigt för jag kan inte komma ihåg att jag köpt en mjölk på evigheter. Jag tittar på datumet och häpnar över hållbarheten på mjölken nu för tiden – 11 januari! Fantastiskt är ju bara förnamnet. Jag häller upp ett glas och dricker upp mjölken samtidigt som jag tittar på datumet igen. 01 11 2011.
Jag vill härmed sända ut ett stort tack till samtliga mejeribolag från alla oss som trots sju år på universitetet fortfarande inte kan läsa ett enkelt datum.  Jag vet inte vad ni gör med er mjölk, men utan er hade vi nog dött en plågsam förgiftningsdöd för länge sen. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages