20111121

Less TV, more dinosaurie. Borde jag sagt åt mig själv. Men det gjorde jag inte.

Det var inte den bästa av morgonar. Katten Leo höll mig vaken större delen av natten och somnade först när väckarklockan ringde. Jag var såklart urtrött och tänkte snooza lite extra, bara lite, men råkade istället stänga av alarmet och vakna fem minuter efter att föreläsningen börjat. Jag prioterade bort både frukost och morgonte för att hinna fram till rasten vid tio, men den bulemiske Molly Katt motarbetade mig på bästa kattsätt. Knappt hade hon ätit upp sin mat innan hon kräktes upp den i små högar spridda över hallgolvet. Jag torkade upp dem så snabbt jag kunde, och Leo hjälpte till efter bästa förmåga (vilket quite frankly inte gjorde saken bättre). Efter att ha låtit Molly äta en ny ranson, packade jag ihop och skyndade ut till cykeln - som självklart, dagen till ära, fått punktering. Där och då tog jag beslutet att föreläsningen fick klara sig bäst den kunde utan mig.

I helgen har jag inte pluggat duktigt. Istället har jag sett på battelstar galactica - och på TV! Jag har ju ingen TV, så när jag väl träffar en så tar jag verkligen tillfället i akt. Här har setts på Big Bang Theory, How I Met Your Mother (båda helt okej), Amazing Race (så uselt att jag blev arg på mig själv som inte stängde av eländet), en film om någon slags sporttränare (tre pandor av fem möjliga), nyheter, nyheter och mera nyheter, Pan Am (samma usla nivå som amazing raze), en dokumentär om en tiger, Americas Next Super Drag Queen (!!!), etc etc etc. Nivån var imponerande låg och någonstans tappade jag lite hoppet om världen. (Jag vill dock påpeka att jag i alla fall inte sjönk så lågt att jag såg på saker som Jims värld, 2½ men, Entourage och likande. Där går en gräns till och med för mig). (Men! Jag såg också en fransk nazizombiefilm! Den var jättedålig, alla tjejer var nakna nästan hela tiden och filmade från alla, och då menar jag ALLA, vinklar. Nazizombiefilmer är inte alltid de bästa, men hur usla de än är så är de ändå så fantastiskt mycket bättre än Charlie Sheen & Co.)

Självklart har jag surfat på pandor också. Låt mig därför presentera: dagens panda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages