20120323

Här pyr missnöjet.

HÄR KOMMER ETT URSURT INLÄGG!

Jag har köpt en hutlöst dyr macbook air. Den är liten och lätt och det är ju väldigt bra. Tyvärr är det också det enda som är bra med den.

Efter två månader låter fläkten som en störtande helikopter för att kyla ner den brännheta lilla datorn. Tangenterna blir ibland så varma att det bränns när man skriver (men bara ibland - så det går knappast att bevisa det om jag skulle gå tillbaka med den). Nu kan man tänka att jag kanske kör extremt krävande program, men det beror nog på hur man definierar "krävande". Word och Safari och ingenting annat tycker jag allt att den borde klara, men icke.

Men inte nog att den blir varm. Den är långsam också. Det där startar-från-viloläge-på-två-sekunder - HA! Snarare tio. Eller femton. Min nästan tre år gamla PC är både snabbare, svalare och tystare. Problemen slutar dock inte här! Next up: buggigheten. Jag skulle säga att Word nog är det enda som fungerar som det ska. Iphoto slår alla hittills kända buggighetsrekord, tätt följt av små irriterande allmänt förekommande problem som jag inte vet vad jag ska skylla på.

Jag vet inte vad jag tänkte när jag köpte macen. Jag tänkte nog inte alls. Nu tänker jag mest hur mycket lyckligare jag varit med den lika lätta och mycket billigare Zenbook. Och så tänker jag på mat. Jag är väldigt hungrig. Är nästan säker på att Zenbooken skulle kunnat laga en ordentlig middag åt mig, om jag bara frågat snällt. Nu har jag dock ingen Zenbook, så jag får gå hungrig. Dessutom måste jag sluta blogga för jag bränner mig om fingrarna. BU.

Slut på surblogg.

5 kommentarer:

  1. Hehe, det kommer ju knappast som en överraskning att mac är hett nuförtiden.

    (Nominerad till sämsta ordvitsen 2012.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höhö. Hö. Hö. Ähum. Jag skulle säga att en PC är betydligt coolare... (Den andra kandidaten till Årets Ordvits 2012).

      Radera
  2. men ska du inte reklamera den då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grejen är den att ibland funkar den alldeles utmärkt. Just nu till exempel... Så det blir väldigt svårbevisat att den verkligen är besvärlig, och dessutom är den ju bara besvärlig och inte totalt paj. Även om jag har mina misstankar om vad som kommer hända den dagen garantin går ut..

      Radera
    2. jo fast de kanske kan kolla läget i den i alla fall. Alltså om tangenterna blir så varma att du inte kan ta i dem så borde det ju gå att fixa till tycker man

      Radera

Pages