20111221

På riktigt!

Dagens chock: Jag pryder Metros framsida! På riktigaste riktigast! Metro och WWF har varsin artikel om moi och anledningen är ingenting annat än fantastisk: jag ska åka till Sumatra! Jag!

Jag ska blogga om orangutanger och regnskog i bästa paleontologanda, och det ska bli så himla spännande och kul så det är inte klokt. När de ringde och sa att jag vunnit så blev jag så chockad att min första reaktion att vattna blommorna. Lite konstigt kan man tycka, men jag har hämtat mig, slutat vattna blommorna och slagit upp kapitlet om apor i allmänhet och orangutanger i synnerhet i min kursbok. För att sammanfatta kapitlet: Orangutanger är väldigt mycket färre och dessutom mindre än de en gång varit. Det är hemskt sorgligt, faktiskt. (Fast när det gäller storleken är jag ändå i hemlighet lite lättad, att träffa en  2,5 meter hög och 270 kg tung orangutang vore en smula läskigt. En smula.)

Sammanfattningsvis: TJOHO!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!

    PS
    Oj, 270! Jag hade tänkt mig att de var stora som en tjock katt ungefär...

    SvaraRadera
  2. TACK!

    270 kg vs Leo... Skillnaden är hårfin...

    SvaraRadera

Pages