20111220

Dinosaurier har tänder etc.

Hej blogg. Jag har fortfarande inget internet hemma. Därför sitter jag i detta nu på geocentrum och funderar över dinosaurier och tänder och varför det är så halt ute.

Såhär gick det till. Jag gick långsamt och fredligt på en trottoar. Och sedan låg jag platt på mage, med händerna i varsin lerpöl. Min alldeles nya blomma gjorde flera volter innan den brutalt krossades mot marken. Min tumme krossades inte mot marken, men det kändes så och jag tror faktiskt att den är stukad. På riktigt! Jag har gjort två bilder för att illustrera incidenten.





Hur som helst, jag är vid liv och tummen med. Till och med blomman ser ut att ha överlevt, om än inte mycket mer än så...

Nog om detta! Imorgon är en deadline för en artikel jag ska ha gjort till en kurs i publicering. Jag trodde det skulle bli plättlätt och har inte oroat mig särskilt mycket. Det visade sig vara lite av ett misstag. Artikeln handlar om en ny dinosaurietand man hittat, och lustigt nog råkar det vara exakt samma sak som jag skriver om i vertebratkursen. Olustigt nog har inte det hjälpt särskilt mycket eftersom jag inte hunnit göra direkt något i den kursen heller. Ser fram emot en natt fylld med dinosaurietänder, te och lösgodis. Och sedan ser jag ännu mer fram emot jul, julgodis och julklappar och ett paket från en vän med ett svåruttalat namn i Kina. Kina! Jag hoppas att han skickat en panda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages