20110628

Fyra punkter

En lista på vad jag gjort sen sist:
  • Fyllt år. Många år. Fler än någonsin tidigare. Blivit flera saker rikare:
    • En bok om Danmark
    • En bok av en norrman
    • En bok om pandors tummar
    • En grå låda som innehåller något som liknar ett pussel
    • En nyckelharpa(!)
    • En burk vitaminer
    • Ett par springiga skor
    • En arg fågel
  • Beställt ett objektiv från Ukraina!
  • Tvättat, och satt mig utanför huset i väntan på att tvätten skulle bli klar. När det till slut var dags att hämta den insåg jag att jag var ute och nycklarna var inne. Mellan mig och nycklarna finns en låst dörr. Min gode sambo E väntas inte hem förrän på torsdag, och tidpunkten för dramatiken var alltså i söndags. För att ytterligare höja spänningen ett snäpp så hade telefonen ynka 5% kvar av sitt lilla batteri och E:s syster som förhoppningsvis hade nyckeln svarade varken på sms eller när jag ringde. Balkongen var låst, fönstrena stängda och min olycka visste inga gränser. Sedan svarade dock plötsligt systern och efter 90 minuters misär kunde jag återerövra lägenheten.
  • Börjat springa. Jodå. Det har jag gjort inte mindre än två dagar nu. I lördags var första gången och jag var oerhört stolt och nöjd med mig själv. Idag var dag två, och jag tog med min flashiga telefon laddad med gps och hurtigt träningsprogram. Det hurtiga träningsprogrammet skulle utvärdera vilken nivå jag låg på och tvingade mig att springa i ständigt ökande warp speed tills jag höll på att explodera av utmattning. Jag kan nog ärligt säga att jag aldrig sprungit så snabbt så länge i hela mitt liv. Kände mig så duktig att jag köpte en pizza på vägen hem. Väl hemma avslöjar programmet att det misslyckats med att göra en utvärdering eftersom "your pace data did not show a steadily increasing pattern". (Någonstans tycker jag att det känns lite orättvist. Om det verkligen velat veta hur snabbt jag kan springa så borde det inte säga åt mig att springa så snabbt jag bara kan i 45 sekunder efter att redan ha hetsat mig att springa fortare och fortare i tio minuter och jag bara vill lägga mig ner och dö. Bara en parentes.) (Den uppmärksamme kanske reagerar på att tio minuter och 45 sekunder inte är en oändligt lång tid, men då är den uppmärksamme dum för tiden är relativ och går som alla vet mycket långsammare när man springer.)
Här skulle jag kunna infoga en bild på vägen som jag sprang, eller kanske mig i dagens träningsoutfit. Istället infogar jag en citron.

1 kommentar:

Pages