20131008

Dhiemm Argelian, leg. paleontolog

Ibland funderar jag på om det vore läge att sluta blogga, alternativt blogga oftare, alternativt blogga annorlunda. Anledningen är att ett väldigt långt kapitel härmed är avslutat: min masteruppsats är färdigskriven och redovisad, och så snart den blivit formellt godkänd så kan jag ansöka om examen och titulera mig som leg. paleontolog. Inte en dag för tidigt!

Den Stora Jakten på Den Ultimata Doktorandplatsen har förstås också inletts. Jag har modigt (dumt?) nog tackat nej till en som jag blev erbjuden, vilket kändes helt rätt när jag gjorde det men kanske lite mindre rätt om jag inte lyckas norpa åt mig någon annan. Doktorandplatser i paleontologi växer ju inte direkt som ogräs i balkonglådan, tvärtom så kommer det ut mellan en och två tjänster per år. Inte rätt läge att vara kräsen alltså, men samtidigt så kommer jag ju ägna mina kommande fyra år åt projektet och då vill jag ju inte hålla på med vad som helst. Låt oss hålla samtliga tummar och tassar för att mitt hårda slit under de senaste sex åren inte varit förgäves...

Annat nytt: Jag har köpt en klarinett. Rättelse: jag har FYNDAT en klarinett. Den är nog minst hundra år och ser ganska annorlunda ut jämfört med mer moderna varianter, men en klarinett är det likafullt. Spela kan jag inte, men nu när uppsatsen är klar och finito så har jag all tid i världen på mig att lära mig hantera det lilla livet.

2 kommentarer:

  1. Röstar på alternativ B - blogga oftare!
    (Vill ju veta hur det går med klarinettspelandet! :))

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra mitt bästa för att förbättra bloggandet, och om klarinetten ska jag rapportera så snart somdet finns något rapporteringsvärt =)

    SvaraRadera

Pages