20120926

Ett pliktskyldigt inlägg

Jag borde blogga oftare. Borde komma på något att blogga om. Kanske till och med något utöver mina vanliga ämnen. I väntan på att detta ska inträffa får det bli en gammal hederlig sedan-sist-sammanfattning.

1) Exjobbet: Inte klart. Resultaten finns ännu inte i min ägo. Jag vet inte varför. Kanske för att det regnar.
2) Pandor: Har inte träffat någon. En av pandorna jag följer fick dock en unge. Det var väldigt sött, men sedan dog ungen helt plötsligt och jag sörjer med pandamamman.
3) Civ: Har inte spelat på länge. Har abstinens.
4) Doktorandplanerna: Finns en plats ute, var och pratade om den idag. Verkar inte omöjligt att få den, men långt ifrån jättesjälvklart. Ska skriva en ansökan och hoppas på det bästa.
5) Graptolitartikeln: Fått tillbaks från granskarna och ska göra en del ändringar, men blev i alla fall inte totalsågad. Med lite tur och effektivitet blir den publicerad redan i år.
6) Zombies och sånt: Läste ut Metro 2034 häromdagen. Håller tummarna för en Metro 2035. Läser en annan dystopisk scifibok så länge, Syndaflodens år av Margret Atwood. Ibland tänker jag att det är märkligt att hon inte fått nobelpriset än, men det är nog helt enkelt för att nobelpriset inte riktigt når upp till hennes nivå.
7) Övrigt: Dags för en bild. Pandabild.


1 kommentar:

  1. 1. Jävla regn.
    2. :C
    3. :(
    4. Vava? Vem? Vad?
    5. Hurra!
    6. Har du den i pocket? Får jag låna? Atwood äger, f.ö.
    7. Hihi stjärten

    SvaraRadera

Pages