20120106

Fisköga tittar på katt

Idag var dagen då passet återvände! Jag plockade upp det och pinnade sedan Uppsala runt för att hämta ut diverse paket och rekommenderade brev, och nu är jag ett objektiv och ett examensbevis rikare. Bachelor of Science, I am! Och om ett halvår är jag en hel master, om allt går mig väl. Men nog om detta! Objektivet är SÅ mycket mer spännande än ett litet brev.

Få eller ingen minns nog min lycka när mitt kära sovjetiska Zenitar 16 mm damp ner i min brevlåda. Hur som helst, lyckan var näst intill gränslös. Faktiskt var det så himla skoj med fisheye att jag inför Sumatraresan bestämde mig för att köpa ett till min Nikon också. Så det gjorde jag!

Här är en rad med bilder på världens sötaste katter, Leo Tolstoj (den röda) och Molly Katt (den vita).







Le Kattz alltså. Söta med besvärliga.

Men inte nog med det! Jag fick ett objektiv i julklapp också! Ett 70-300 mm, ett måste i varje djungel. Exempelbilder från det får dock vänta lite, jag kan ju inte ladda upp alla bilder i ett och samma inlägg, det vore bara för tokigt.

Sist men inte minst: Uppdatering av läget på uppsatsfronten. 2684 är antalet ord jag skrivit. 0 är antalet framgångsrika analyser jag genomfört. Antalet panikslagna mail som skickats ligger väl någonstans däremellan, tyvärr är antalet lugnande svar i nivå med antalet framgångsrika analyser. En mycket bra sak är dock att uppsatsen ska vara 4-5000 ord och inte alls 7000 som jag trodde. Jag är ju inte uppe i 5000, men jag har faktiskt väldigt många fler än fyra! Egentligen tror jag i och för sig att jag att fyra hade räckt för min del.

"It is a tooth".

Högsta betyg. Minst.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pages